/> Je zal het maar hebben!: Lapis Lazuli

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

maandag 12 september 2011

Lapis Lazuli

Afgelopen weekend waren we op de boot. Zaterdag met redelijk weer naar de Haringvreter gezeild. Omdat er slecht weer voorspeld was, wilden we niet ankeren dus kwamen we tussen de barbecueënde mensen en krijsende kinderen terecht. Ik raakte nogal opgefokt van al deze prikkels. Maar gelukkig kwam 's avonds het slechte weer en keerde de rust weder. Er waren flink zware buien, maar we lagen goed vast. En gelukkig trok het zwaarste deel langs. Wel altijd indrukwekkend om die luchten en bliksems te zien. Ook was het leuk om de herten te zien lopen, ze zijn zo tam dat ze bijna bij de boot komen.

Er trok niet alleen een depressie over maar ook ik zelf had er toch wel last van. Ik vind het bijna beschamend dat ik zo moeilijk kan genieten van een weekend op de boot. Maar ja het is nu even niet anders.
Vandaag zijn we even naar Veere geweest en hebben daar bij de Aquamarijn - een edelsteen museum/winkel- een symbolisch kadootje voor mij gekocht. Een ketting met daaraan een Lapis Lazuli, een blauwe steen uit Afganistan. Deze steen geeft zelfvertrouwen, is een vriendschapssteen, versterkt de liefde, helpt bij depressie, epilepsie, te hoge bloeddruk, eczeem, stress en sterkt de intuïtie. Nou, deze week moet het dan wel goed komen. Of hadden we toch beter een steen voor een goede nachtrust kunnen kopen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten