/> Je zal het maar hebben!: Lithium?

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

maandag 26 november 2012

Lithium?

Vorige keer heb ik geblogd dat we een gesprek zouden hebben met de psiech en de psiech over andere medicatie. Nou dit gesprek liep uit op veel frustratie. De psiech wilde zich er niet aan wagen en een advies bleef uit. In verband met reorganisatie was dit ook het laatste gesprek met deze psiech en ging hij me overdragen aan een ander. Het enige concrete dat we uit het gesprek konden halen was dat er spoed achter de overdracht werd gezet. Ik was er helemaal klaar mee en was ook best boos (eigenlijk teleurgesteld) omdat een visie op de behandeling van mijn klachten totaal ontbreekt. Gelukkig heeft hij de belofte van een snelle overdracht waargemaakt.
Vorige week ben ik dus bij de nieuwe psciech geweest. Deze was erg verbaasd over mijn klachten en kon eigenlijk niet geloven dat dit het gevolg is van 2 hernia operaties. Duidelijk is dat ik erg somber ben, perspectief mis en me erg machteloos voel. Dit is wel aanleiding om wat in de medicatie te gaan veranderen. De nieuwe psiech heeft ook een duidelijke visie op de vervolgstappen. De eerste stap is dat ik (voor de 5e keer) 2 nieuwe pillen krijg, waaronder lithium. Deze zouden de werking van mijn huidige pillen moeten versterken. Dit ga ik de komende weken proberen. Wel moet dit onder strikte begeleiding omdat je ook een lithiumvergiftiging kan krijgen. Als na een paar weken blijkt dat mijn stemming daar onvoldoende door verbeterd, dan is de volgende stap om totaal te switchen. Eerst afbouwen dan 2 weken clean en dan weer opbouwen. Omdat dit best heftig is, kan dit niet zomaar thuis en zou dit weer een opname betekenen. Maar laten we niet op de feiten vooruit lopen, eerst maar eens aan de lithium. Toen de psiech over lithium begon, moesten Mart en ik meteen denken aan Curt Cobain van Nirvana.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten