/> Je zal het maar hebben!: Nog 2 dagen en 16 uur!

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

zaterdag 15 januari 2011

Nog 2 dagen en 16 uur!

Over 2 dagen en 16 uur is mijn opname in Altrecht eindelijk een feit. Erg lang naar uitgekeken en nu is het dan bijna zover. Begin het nu toch ook wel erg spannend te vinden, want ik weet dat me een zwaar traject te wachten staat. Maar ik weet ook zeker dat ik hier door heen ga komen.
Dat het zwaar gaat worden, bleek afgelopen donderdag wel weer bij de overbruggingsgroep. Alleen het aanwezig zijn in de Eikenboom en ermee geconfronteerd worden dat je daar dus hoort, veroorzaakt heftige lichamelijke reacties. Was weer een goede training, meer zweet dan in de sportschool. Waar ik op het moment het meest last van heb, is het moeilijke praten. Zinnen komen er niet uit op het moment dat ik wil en ook ontbreekt de overtuigingskracht. De afgelopen weken had ik regelmatig het gevoel dat ik hierdoor ook niet meer serieus wordt genomen. In Zeist zal dat zeker niet het geval zijn, maar ik hoop dat het praten toch wat beter gaat, want anders zijn de verbale therapieën wel erg lastig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten