/> Je zal het maar hebben!: Alweer naar het ziekenhuis

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

dinsdag 10 mei 2011

Alweer naar het ziekenhuis

Jullie hadden het misschien al een beetje begrepen maar afgelopen maandag ben ik opnieuw in het ziekenhuis geweest. Na alle vrije dagen was het behandelteam weer compleet en ze waren niet gerust over mijn situatie. De arts had verwacht dat ik al weer lang de oude zou zijn. Voor de zekerheid wilde zij uitsluiten dat ik geen bloeding in mijn hoofd had. Dus werd ik weer naar het ziekenhuis gestuurd. Dit keer moest ik liggend vervoerd worden dus dan komt de ambulance. Zij hebben me samen met een verpleger van hier naar het Diakonessenhuis in Utrecht gebracht. Voor mij de 1e keer in een ambulance, ligt trouwens best lekker, maar vraag me wel af hoe het is als het echt met loeiende sirenes gaat. In het Diak ben ik op de 1e hulp nagekeken door een internist en neuroloog. Bloedonderzoek, hartfilmpje, hartbewaking en een scan van m'n hoofd. Het onderzoek van de neuroloog was nog het lastigst want bij lichamelijk onderzoek lijkt er van alles mis te zijn met m'n benen, maar dat is gewoon de conversie. Uit alle onderzoeken kwam gelukkig niet nieuws, alleen een lage bloeddruk en hartslag, Hier gaan we als ik weer fit ben verder onderzoek naar doen. Na het goede nieuws gehoord te hebben, ben ik weer teruggebracht met de ambu. 4,5 uur later lag ik hier gesloopt in mijn bedje.
Het is nu vooral van belang dat ik weer aansterk. De weegschaal gaf vanmorgen niet meer zoveel aan. Ik eet me suf aan crackers met dikke lagen jam en appelstroop en fruit. Daarnaast moet ik de hele dag door lauwe thee met suiker (bah) en lauwe bouillon drinken. Vanmorgen sinds een lange tijd weer eens gedoucht, niet alleen maar met hulp (is ook even wennen), en voor de rest heeeel veeel rusten op bed. Therapieën heb ik tot nu toe nog niet gevolgd, de fysio komt vanmiddag langs om in te schatten of we iets kunnen doen.
Hoop dat het snel weer wat beter gaat, want wil komend weekend toch eigenlijk wel naar huis.

5 opmerkingen:

  1. Ocharme, "wil komend weekend toch eigenlijk wel naar huis". Je bent er nogal aan toe hé meid, maar vergeet niet, het zál beteren.

    Misschien helpt het je als ik zeg dat ik lichamelijk al een paar dagen iets beter ben. (Mentaal, dat wil je niet weten). De rust nemen, structuur, het zal allemaal belangrijk blijven, maar je komt er wel.

    En je hebt je laten helpen met wassen? Toch ook weer een vooruitgang? Mij heeft nog steeds niemand in mijn blootje gezien ... behalve die éne dan. ;-)
    Mijn haren heb ik wel al een paar keer laten wassen, door mijn zus dan. Misschien als de thuisverpleging (gezinszorg) komt, dat ik me ook laat helpen als het écht nodig is.

    Ik ben zo beschaamd om mijn kilo's en kan het gewoon niet in de hand houden. Deze week weer 's nachts een halve kilo chocolade naar binnen gewerkt. 'k Zou je met plezier wat doen aankomen, maar ja, zo gaat dat niet hé. De éne wordt véél te mager, en andere véél te dik. Mag ik misschien ook een paar van die stroopdinges? ;-)

    Heel veel kracht meisje ... 'k Heb hier een kaars branden, in het bijzonder voor een aantal mensen die het nu héél zwaar hebben, 'k hoop dat het een beetje mag helpen.

    Knuffels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey marjoke..

    jemig meis wat lees ik nu allemaal.
    Echt niet niks dat het nu allemaal zo gaat.
    Ik hoop echt dat je snel weer opknapt want dat verdien je. Ik vond je in de boom echt al super sterk.. !!!

    gr eline ( zat in de observatie toen jij er ook was ;) ).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Eline, was even in verwarring met de andere Eline. Tsja sterk ben ik, maar nu moet ik nog zo sterk zijn om me ook over te geven. Maar dat gaat ook wel komen. Jij gaat ook al snel de Boom in toch? Aan de ene kant fijn voor je maar vast ook heel spannend. Veel succes! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Lieve Bim, Het gaat hier ook langzaam aan wat beter. Net 10 minuutjes buiten geweest, lekker om even van mijn kamer te zijn. Maar ja 10 minuten zijn zo voorbij. Fijn dat het met jou lichamelijk weer wat beter gaat, en ja mentaal weet ik hoe je bent :)
    Konden we maar wat kilootjes uitwisselen, zou makkelijk zijn. En ook aan de thuishulp moet je je gewoon overgeven, zij heeft echt al van alles gezien en jij mag er gewoon wezen. Op je vakantiefoto's zie je er hartstikke goed uit. Dus gewoon lekker uit de kleren als het moet ;)
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jee, Marjo, als je me in de kramp wil krijgen moet je me nog harder laten lachen ... uit de kleren! Hahaha. Dat wil je echt niet mee maken.
    Maar op de vakantiefoto's heb ik toch maar mooi make-up op gedaan hé. ;-)

    Blij dat je toch ook even genoten hebt van het mooie weer. De zon geeft een mens energie, en dat vind ik eigenlijk best confronterend. In de winter lijkt me de confrontatie minder, maar hey, wat zijn we toch een bikkels hé. ;-)

    Welterusten meiske!

    BeantwoordenVerwijderen