/> Je zal het maar hebben!: Zo was onze vakantie ....

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

zondag 15 augustus 2010

Zo was onze vakantie ....

Na 3 weken zeilen met de Aquaholic, zijn we weer thuis.  Hier wat feiten, ervaringen en leerpunten: 


Bijna 500 (zee)mijl gevaren.
Op zout en zoet water.
Gezeild op Veerse Meer, Oosterschelde, Haringvliet, Noordzee, Noordzeekanaal, Markermeer, IJsselmeer en Waddenzee.
In rustig en onrustig vaarwater ;)
Maximum speed van 10,10 knopen over de grond.

Zeehonden en bruinvissen gezien B-)
Texel, Vlieland en Terschelling bezocht.
Pizza gegeten in Lemmer.

Weer en geen weer!
Zon en regen.
Na regen wordt het altijd weer een keer droog.
Te veel korte broeken ingepakt.
Alleen neus, oren en lippen verbrand.
Over gebrek aan wind niet te klagen (behalve dan op de laatste dag).
Soms moet je toch echt zeilen op de wind van morgen.
Vooral westenwinden.
Vooral aan de wind gezeild.

Het blijft heel lastig om te GENIETEN van wat ik kan en vooral niet te treuren omdat wat ik niet kan.
Ontspanning en spanning :-S
Rust en onrust.
Met de bus i.p.v. de vouwfiets.
Korte stukjes lopen (soms teveel gedronken :-)
Slow walking is de nieuwe trend –‘het nieuwe slenteren’ (voor Mart best vermoeiend).
Paspoorten waren niet nodig, maar toch grenzen tegengekomen
De horeca goed gespekt, vaak uitgerust op terrasje ~o)

Competitie regenwormen gestart.
Uitdaging gemist, Wadden en IJsselmeer zijn routine geworden.
Doel voor 2012 is weer naar de Oostzee.

Wijze (levens)lessen:
  • Geef je over aan de stroom, laat je erdoor meevoeren en alles gaat veel gemakkelijker.
  • Ik kan veel, maar de richting van de stroom kan ik zelfs niet beinvloeden.
  • Na eb wordt het altijd weer een keer vloed.
  • Anders kan ook best leuk zijn! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten